Social Items

Resepi Sotong Masak Kicap Yang Sedap

Tanya encik suami dia nak makan sotong. Memandangkan trending nau si Sotong ni so Nina kongsikan kat sini beberapa Resepi Sotong masak apa sedap mudah yang korang boleh cuba.


Pin On Asian Persuasion

Hai semuanya Kali ini DB kongsikan cara mudah masak sotong masak kicap yang sedap.

Resepi sotong masak kicap yang sedap. Just nak maklumkan Nina sendiri belum pernah cuba masak Sotong Masak Hitam dari dakwat sotong ni. Sotong udang masak paprik ini sebenarnya tidaklah terlalu sukar untuk disediakan. 1 kg sotong lumur kunyit dan garam setelah itu goreng halfcooked.

Jelas pasti lazat Resepi Telur Sotong Masak Kicap Petua untuk memasak Resepi Telur Sotong Masak Kicap menikmati keenakkan yang tersangatlah sedap dan amat memenuhi selera kami cantik sangat bila dah di masukkan dalam acuan kecik-kecik untuk diberi pada tetamu. Sotong yang ada telur di dalamnya lagi sedap. Bahan-bahan seperti daun limau purut serai sos tiram sangat mudah untuk kita dapati dikedai-kedai berhampiran kediaman anda.

Ianya memiliki rasa manis daripada kicap dan juga pedas daripada cili padi. Hari ini nak kongsikan masakan Sotong Masak Kicap yang saya masak bersama dengan Masak Lemak Cili Padi Ketam di SINI. Jadi anda boleh sediakannya dalam masa yang singkat.

Masak kicap ni boleh di katakan lauk favourite anak-anak. Dimana anda yang menyukai masakan manis namun pedas yang menggigit lidah akan sangat menyukai masakan ini. Lihat juga resipi-resipi untuk Sotong Kicap Bersayur.

Untuk menghasilkan bahulu yang sedap bahan mesti cukup bukan sahaja cukup tapi berkualiti. 2 Tumiskan halia bawang putih cili api serai sehingga wangi. 3 Masukkan kicap manis ke dalam tumisan tadi.

Kalau anda mencari sedikit kelainan untuk masakan sotong bolehlah mencuba. Fikir punya fikir akhirnya decide masak sotong kicap jerk la. Sesuai dimakan bersama nasi putih atau yang.

4 Masukkan bawang yang dihiris dan sotong dan kacau. Pasti ramai yang menggemari ayam masak kicap dan ada pelbagai versi cara untuk memasaknya. Disebabkan itu CH compile siap-siap resipi masakan sotong mudah sedap dan menyelerakan.

Baiklah pada kesempatan ini kami akan mengongsikan kepada anda resepi memasak sotong yang nikmat lagi sedap iaitu resepi sotong masak kicap pedas. Outputnya ialah kuih bahulu yang gebu dan sedap. Resepi memasak sotong yang nikmat lagi sedap iaitu resepi sotong masak kicap pedas.

Atau jika bahan mencukupi tapi tidak berkualiti seperti 1 dari telurnya adalah busuk bahulu yang sedap tidak terhasil. 28 resipi yang mudah dan sedap untuk sotong masak kicap daripada komuniti memasak terbesar di dunia. Apa yang penting kuah masak kicap mestilah pekat lemak manis dan pedas secukup rasaUntuk resepi kali ini Che Nom letak cili kisar dan juga cili api bagi memekatkan kuah dan pedas nya secukup rasa.

By Ihsan Ihsani 27 Mar 2019 0858 PM. Tujuan asal saya ke Pasar Taman Tun untuk membeli ketam dan sotong bertelur. 1 inci halia dihiris dan diketuk.

Resepi ayam masak merah masak kicap goreng berempah percik paprik masak halia penyet bakar goreng kunyit panggang. Namun bagi anak anak yang baru belajar memasak bolehlah ambil yang mana mana perlu. Walaupun belum confirm tapi CH kena bersedia untuk kembali bekerja seperti biasa dengan norma baru.

Baiklah pada kesempatan ini kami akan mengongsikan kepada anda resepi sotong masak kicap pedas yang nikmat lagi sedap. Tapinye nak masak ape. Kemudian tambah bawang yang dipotong bulat masukkan sedikit kicap manis dan akhir sekali masukkan sotong.

Dimana resepi ini didapat daripada Tengku RosElyza Raja Muhammad di facebook dan telah mendapat perkongsian ramai dari netizen. Masakan simple dan mudah yang memang ramai dah tahu. 1 batang serai diketuk.

1 Bersihkan sotong dan dihiris mengikut citarasa. 5 Biarkan hingga bawang layu sotong masak. Anda yang ingin mencuba resepi sotong berbeza sangat digalakkan untuk mencuba resepi ini.

Makan dengan nasi panas memang layan kot. Masuk aje puasa yang ke-4 dah tataw nak masak apa. Resepi ringkas ini dapat menghasilkan anda sotong masak kicap yang sedap sekali dalam kurang daripada 20 minit.

Apa kata anda masak sotong masak kicap berempah. Assalamualaikum wbt hi korang. Ramadhan 4 - Resepi Sotong Masak Kicap Sedap Melekat.

Sotong - 7-10 ekor Serbuk Kunyit - Secukupnya ikut kuantiti sotong Garam - Secukup rasa Minyak Masak - Secukupnya Kicap Manis - Beberapa sudu Klik di sini untuk melihat resipi ini dengan lebih lanjut. Dikongsikan oleh Illa Purple Kitchen. Amat sesuai buat mereka yang sibuk tetapi pada masa yang sama mahu menyediakan hidangan yang terbaik buat ahli keluarga mereka.

Anda yang menyukai masakan manis namun pedas yang menggigit lidah akan sangat menyukai masakan ini. Sebenarnya masakan ni ala-ala masakan daging hitam cuma diolah untuk sotong dan hasilnya sangat menyelerakan. Confirm yang tersayang makan bertambah tambah.

Jom kami kongsikan aneka resepi masak kicap yang sedap. Dimana resepi ini didapat daripada Tengku RosElyza Raja Muhammad di Facebook. Campak-campak sahaja dah siap.

Sila cuba resepi ini. Minggu ni CH dah start masuk kerja seperti biasa. Moh kita citer yang berfaedah jer.

Resepi Ayam Masak Kicap yang mudah disediakan dan sedap sangat rasanya. Dalam freezer ada ikan sotong dan udang jerk. SOTONG MASAK APA SEDAP.

3 biji bawang putih dihiris dan diketuk. Resepi ini amat lazat serta menggunakan bahan yang ringkas. 20 Resipi Masakan Sotong Mudah Sedap Dan Menyelerakan.

Kalau bahan tak cukup contoh tiada tepung bahulu tidak menjadi. Biarkan 3-5 minit sahaja dan siap. Bahan-bahan juga mudah di dapatkanBahan-b.

Masukkan pes asam jawa garam gula secukup rasa. Jika kena dengan caranya dan menggunakan bahan-bahan yang betul tentu ianya menghasilkan rasa yang sedap. Sotong - 10 ekor.

Sebenarnya terdapat banyak aneka resepi masak kicap yang sedap-sedap kita boleh buat kalau tak nak anak-anak berselera makan. Resepi Sotong Masak Kicap Berempah ni agak istimewa dari masak kicap biasa.


Azie Kitchen Malaysian Food Fresh Vegetable Recipes Food


Azie Kitchen Sotong Goreng Kicap Mudah Dan Sedap Resep Masakan Resep Makanan Masakan Indonesia


Azian Collections Sotong Kembang Masak Kicap Food Kembang Pork


Sotong Masak Kicap Pedas Yang Sedap Cooking Seafood Malay Food Cooking Recipes


Resepi Sotong Masak Kicap Side Dishes Food Cooking


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar

close